Het bedrijfsleven, de overheid, maatschappelijke organisaties: iedereen lijkt het begrip duurzaam ondernemen te omarmen. Recent onderzoek geeft aan dat negentig procent van de grote ondernemingen expliciet met duurzaamheid bezig is. Zestig procent van de ondernemers vindt zelfs dat een bedrijf dat het links laat liggen, op den duur geen bestaansrecht heeft. Het is snel gegaan. Vijf jaar geleden – toen Van den Heiligenberg begon bij het NIDO – was het begrip nog nagenoeg onbekend. ‘In het begin moesten we zoeken naar deelnemers, tegenwoordig verkopen we soms ‘nee’, omdat het programma vol zit. Bij grote bedrijven is duurzaam ondernemen gemeengoed’, aldus Van den Heiligenberg. Hij omschrijft duurzaam ondernemen met behulp van de drie p’s: people, planet, profit. Dus niet meer een eendimen…

Wij willen onze journalistiek zo open mogelijk houden omdat we onze liefde voor het Noorden graag met iedereen delen. Om deze onafhankelijke journalistiek mogelijk te maken, investeren wij veel tijd. Wij hebben lezers nodig om dit te kunnen blijven doen. Voor slechts 43,50 per jaar kun je ons steunen en krijg je vier keer per jaar ons tijdschrift opgestuurd.