Vroeger hadden veel Hoogeveners een caravan van Kip. In de weken voor de grote vakantie domineerden de kampeerwagens de opritten, in alle kleuren tussen stralend wit en bruin. Het was een gelukkig stemmend gezicht, vol verwachting van komende vakantieavonturen.

Tegenwoordig klinkt een luchtsirene door de assemblagehal als Kip weer een caravan heeft verkocht. Een medewerkster van de verkoopafdeling ziet de bestelling binnenkomen op de computer, loopt naar de hal en geeft een slinger aan een klassiek apparaat. Dat gebeurt nog driehonderd keer per jaar. In het topjaar 1971 maakte Kip bijna tienduizend caravans. Toen had het nog geen sirene.

De geschiedenis van Kip is er een van ups en downs. Op het moment bevinden we ons voorbij een dieptepunt, zegt woordvoerder Ivar van der Leij. Na het…

Wij willen onze journalistiek zo open mogelijk houden omdat we onze liefde voor het Noorden graag met iedereen delen. Om deze onafhankelijke journalistiek mogelijk te maken, investeren wij veel tijd. Wij hebben lezers nodig om dit te kunnen blijven doen. Voor slechts 43,50 per jaar kun je ons steunen en krijg je vier keer per jaar ons tijdschrift opgestuurd.